Verbetering en klachten

Vragen en suggesties voor Acht Staten

Introductie

In zorgcentrum Acht Staten maken we het u graag naar de zin. Daar doen alle medewerkers en behandelaars hun uiterste best voor. We vragen u en uw familie bijvoorbeeld graag naar uw ervaringen. En heeft u een idee hoe het beter kan? Dan horen we dat graag.

We horen graag hoe het met u gaat

Zodra u bij ons komt wonen, nemen we alle tijd om alles over uw zorg en het huis met u en uw vertegenwoordiger of mantelzorger te bespreken. We begrijpen heel goed dat het in het begin best wennen is in een andere woonomgeving. En dat niet direct alle informatie tot u doordringt. Daarom nodigen we u na drie maanden nog eens uit voor een gesprek. Hoe bevalt het u? Wat gaat er goed? En waar loopt u tegenaan? Wie weet, kunnen we uw verblijf in ons verzorgingshuis/verpleeghuis nog wat aangenamer maken.

Opmerking of klacht? Spreek erover met onze medewerkers

Vindt u dat er iets beter kan bij Acht Staten? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw eerstverantwoordelijke verzorgende of de cliëntenraad. De teammanager schuift regelmatig aan bij de warme maaltijden. Een mooie gelegenheid om even bij te praten en uw opmerkingen te delen.

De cliëntvertrouwenspersoon van Acht Staten

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of teammanager over uw klacht te praten? Dan kunt u in Acht Staten terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie van Evean

Bij Acht Staten zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de medewerkers, teammanager of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen.

Lukt dat niet? En wilt u geen bemiddeling door onze cliëntvertrouwenspersoon? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.